Zâhir Evliyâsı

Bibliyofil bir filoloğun yazı defteridir.


Rutin

WordPress’in/Jetpack’in “günlük yazma önerisi” buyurmuşlar:

Günlük alışkanlıklarınız neler?

Beşibiryerde günlük bir programım handiyse hiçbir zaman olmadı ancak son bir aydır sürdürdüğüm ve devam ettirmek için kendimi zinde hissettiğim bir alışkanlıklar silsilem var. Ondan bahsedeyim.

İstisnasız her gün en az 45 sayflık novellalar (uzun hikâye) okuyorum. Kitap şeklindeki bu eserler günlük hedefimden ötürü hemen o gün bitiyor ve açıkçası biten her kitap beni iyi hissettiriyor. Kitap künyesini kişisel takvimime ilâve ettikten sonra okuma sürecinde altını çizdiğim cümleleri muhakkak defterime not ediyorum. Bunun iki doğrudan yararı oluyor bana:

  1. Kalem tecrübesi: Bu klavye çağında öğrendiğimiz yazı yazma becerimizi çok sınırlı alanlarda kullanıyoruz. Form ya da dilekçe doldururken, alışveriş listesi oluştururken ya da sâdece imza atmak için. Hâlbuki ben yazı yazmayı da yazımı da severim. Bu kabiliyetimin çevikliğini yitirmiş bir mâzî unsuru olarak kalmasını istemiyorum. Bu yüzden not alma sürecinde kaleme tekrar âşîna oluyorum. Dahası bu rutinim, bu blogumda kimi kalem tecrübelerinde bulunmamı sağlıyor.
  2. Kurgusal fayda: Kendi yazdığım öykülerimde tıkandığım ve düşünemez olduğum noktalarda imdâdıma yetişiyorlar. Altını çizdiğim cümlelerin aforizmalar, özdeyişler ya da şık fikir cümleleri olduğunu düşünmeyin. Gâyet bâsit diyaloglar ya da birçok yazar için alelâde olan birçok cümle ve paragrafları da not alıyorum. Benim göremediğim, kuramadığım şeylerde işte bu ucuz görünen cümleler çok kıymetli faydalar sağlıyorlar bana.

Bu kitaplarla ve yazmayla haşır neşir alışkanlığım dışında muhakkak müzik dinliyor, bir bölüm de olsa dizi seyrediyor, birkaç günde bir de olsa civardaki aile üyelerimle ya da dostlarımla bir araya geliyorum. Eğer hiç kimse yoksa bir park yürüyüşü de iyi gelir.

Buna ek olarak her gün değilse de sıklıkla yeni internet siteleri keşfetmeyi çok seviyorum. Misal dün bilgisayaramın duvar kâğidını değiştirme vesilesiyle Unsplash adlı resim deposuna rast geldim. Bu internet sitesi kamu mülkü sayılan eserleri de içerse de maalesef özgür bir proje değil. Ancak kendi adlarını taşıyan lisansları içeriklerini özgürce indirip kullanma fırsatı tanıyor. O yüzden bu siteyi hemen sık kullanılanlarıma ekledim.

Kamu mülkü olan “Kış Manzarası” adlı bu resme ve bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz.



“Rutin” için bir cevap

  1. evet… işte bu.. teşekkürler

    Liked by 1 kişi

Yorum bırakın

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın